Vorige: Volgende:
Vers Bloed

Digitaal toptalent naar J. Walter Thompson Amsterdam

Geschreven door J. Walter Thompson Amsterdam op Mei 12 2014 - 3 min. leestijd

Met de benoeming van David Navarro tot Head of Design/Interactive Director en Agustín Soriano tot Strategy Director bouwt JWT Amsterdam voort aan de digitale innovatie bij het bureau.

David Navarro treedt in dienst bij JWT Amsterdam als Head of Design/Interactive Director. Hij is daarmee verantwoordelijk voor alle designtaken bij het bureau. Bovendien zal hij als Interactive Director sturing geven aan strategieën voor nieuwe platformen die de groeiende digitale innovatie van het bureau zullen versterken.

Navarro werd na een korte periode als freelance Creative Director bij JWT Amsterdam door het bureau vastgelegd. Voordat hij als freelancer aan de slag ging om zijn onafhankelijke ambities te verwezenlijken, was Navarro van 2011 tot 2012 werkzaam als Design Director bij Tribal DDB. Hier leidde hij prijswinnende projecten voor Philips, Volkswagen, KLM, Adidas en Heineken. In een vorig leven, voordat hij vader werd en het woord ‘slaap’ tijdelijk niet meer in zijn woordenboek voorkwam, runde Navarro 11 jaar lang zijn eigen digitale shop in zijn geboortestad Valencia: Pixelinglife. Hier werkte hij aan zijn eigen interactieve superkrachten door te werken voor merken als Volkswagen, Audi en Nike. Navarro is niet bepaald iemand die zich ongemakkelijk voelt op awardshows en dankzij zijn jurylidmaatschappen bij de FWA en Awwwards is hij actief lid van de digitale-ontwerpsector. Zijn werk is bekroond tijdens onder andere de FWA, One Show, Cannes Lions, Eurobest, Clio, Webby’s, Epica en Awwwards.


Nieuwe uitdagingen aangaan is fantastisch en JWT Amsterdam is daarbij geen uitzondering. Ik kijk er ongelooflijk naar uit om JWT een nog meer digitale richting in te sturen en hun design-superkrachten te versterken. Maar het belangrijkste vind ik om omgeven te worden door ‘crazy people’ die niet bang zijn om de grenzen op te zoeken in het maken van bijzondere dingen en die vooral veel plezier hebben”, aldus Navarro.

““David en Agustín zijn twee van de meest getalenteerde mensen die ik ooit heb ontmoet. Maar minstens net zo belangrijk: ze komen uit Valencia. En ik weet niet wat ze daar in het water stoppen, maar ze hebben zo’n ongelofelijke drive om dingen fundamenteel te veranderen, dat ik bijna medelijden heb met de andere bureaus.”” Bas Korsten, Executive Creative Director J. Walter Thompson Amsterdam

Agustín Soriano is door JWT Amsterdam aangesteld als Strategy Director. Soriano heeft als doel de innovatie en het digitaal denken naar een hoger niveau te tillen en zijn unieke strategische platforms dienstbaar te maken aan klanten en nieuwe zakelijke projecten.

Toen Soriano zich realiseerde dat zijn droom om professioneel basketballer te worden nooit zou uitkomen en hij ongelooflijk faalde in het onder de knie krijgen van kitesurfen, besloot hij zijn energie te stoppen in zijn andere passies: mensen, cultuur en merken. Hij stortte zich snel op het perfectioneren van zijn deskundigheid op het gebied van planning en brandmanagement. Voordat Soriano naar Amsterdam verhuisde, was hij van 2008 tot 2014 de oprichter van en tevens Executive Strategic Planner bij het in Valencia gevestigde Rosebud. In die tijd stuurde hij het aanbod van strategische en brandmanagementplatformen aan en leverde bekroond werk voor klanten als Nestlé, Unibet.com, Hilton, Nescafé, Unicef en de voetbalclub Valencia. Dit resulteerde in 2012 in de titel ‘Bureau van het Jaar’. In de jaren voor Rosebud ontwikkelde Soriano zijn skills als planner bij vooraanstaande bureaus in steden als Madrid en Chicago, waar hij werkte voor de bekendste internationale merken zoals Coca-Cola, Opel, Camel, Bank of America en Target. Het werk van Soriano is talloze malen onderscheiden op internationale festivals voor de creatieve sector, zoals Eurobest en El Sol.

Soriano: “Ik kijk er erg naar uit om me bij een van de belangrijkste reclamenetwerken te voegen, deel uit te maken van het bureau dat de planning binnen de branche uitvond, en om te werken voor de meest populaire merken ter wereld. Je zou het drinken van ijskoude biertjes op het strand, korte broeken dragen in december en het eten van heerlijke paella en tapas bijna vergeten. Bijna.

Geschreven door
  • J. Walter Thompson Amsterdam

Volgende artikel