Vorige: Volgende:
Projecten

KitKat geeft Nederland z’n grootste break ooit

Geschreven door J. Walter Thompson Amsterdam op Oktober 20 2014 - 3 min. leestijd

KitKat lanceert de eerste break ooit voor een heel land. ‘Give Holland a Break’ is een geïntegreerde campagne, gecentreerd rondom een online platform dat 20 oktober live gaat en ondersteund zal worden door tv- en radiocommercials. 

KitKat stuurt Gordon, een van Nederlands meest succesvolle, spraakmakende en aanwezige BN’ers, naar een onbewoond eiland. Zonder telefoon, zonder mogelijkheden tot contact. En Nederland kan op givehollandabreak.com helpen bepalen hoelang en hoe ver weg we hem gaan sturen. Het online platform is gecentreerd rondom een interactieve game waarbij de bezoeker wordt uitgedaagd om te stemmen op de duur en de bestemming van de break van Gordon. Wordt Gordon via een wipwap door de KitKat CHUNKY DOUBLE Caramel gelanceerd naar Bishop Rock in de Keltische Zee? Of sturen we hem naar een eilandje ergens in de weinig gastvrije Atlantische Oceaan? De keuze is aan jou, Nederland!



“Vanuit KitKat willen we mensen de ultieme break geven. En we zijn ervan overtuigd dat deze campagne hiervoor gaat zorgen. We zijn grote Gordon-fans en zijn dan ook superenthousiast dat hij de uitdaging aangaat. Ja, dit wordt echt een unieke break zoals Nederland ’m nog nooit gezien heeft!”

- KitKat

“Toen KitKat mij benaderde met deze uitdaging dacht ik meteen: TE GEK. Natuurlijk ga ik de uitdaging aan. Allereerst omdat ik het een erg grappig idee vind. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar Nederland mij dan naartoe gaat sturen. Of het überhaupt gaat lukken. Daarnaast omdat ik zelf ook weleens een keer een break kan gebruiken. Dus als het goed is, krijgt iedereen z’n break. Een win-win. Een dubbele break. Nederland blij en ik ook.”
- Gordon 

De campagne bouwt op in drie fases.

Fase 1 trapte af op 15 oktober met een teaser waarin de eerste landelijke break ooit wordt aangekondigd via Twitter en Facebook. Vanaf 20 oktober gaat het online-platform givehollandabreak.com live en kan Nederland meebepalen hoe lang en hoe ver weg we Gordon gaan sturen. Op 25 oktober eindigt fase 1 met de bekendmaking van de lengte van de break en het gekozen onbewoonde eiland.


Fase 2, de start van de break van Gordon, trapt af met een afscheids- en uitzwaaifeestje op Schiphol op de 26e oktober. De periode van complete en volledige Gordon-stilte duurt maximaal tot 4 november. Gordon zal in deze periode niet te zien zijn op tv of in kranten, niet te horen zijn op radio, of moeilijk te vinden zijn op Google.

En voor de mensen die echt niet zonder Gordon kunnen, zal er op GiveHollandaBreak een verborgen link zijn met een live-stream naar het gekozen eiland. Maar wie zou deze unieke break nou willen ‘unbreaken’?

Fase 3, vanaf uiterlijk 4 november, betekent het einde van een unieke break met de terugkomst van Gordon op Schiphol. Komt-ie terug als een herboren man of juist ‘with a vengeance’?

We zijn vooral ook heel blij met dit idee omdat het gebaseerd is op een ‘global insight’. Elk land heeft z’n Gordon. Dus ik kan me zomaar voorstellen dat dit idee, net als Gordon binnenkort, de wereld overgaat.’’
- Bas Korsten, Executive Creative Director, J.Walter Thompson Amsterdam

Geschreven door
  • J. Walter Thompson Amsterdam

Volgende artikel