Vorige: Volgende:
AWARDS

Waarom wij graag prijzen winnen

Geschreven door J. Walter Thompson Amsterdam op Juli 9 2019 - 3 min. leestijd

Met de laatste awardshow van Cannes Lions 2019 is het reclame prijzenseizoen weer afgelopen. Als creatief bureau maken we graag werk wat awards wint. Waarom? Naast dat het altijd leuk is om te winnen, heeft onderzoek aangetoond dat creatieve awards samenhangen met effectiviteit (bron: Les Binet & Peter Field – The Link Between Creativity and Effectiveness, Thinkbox/IPA). Reclames die awards winnen, zijn 11 keer efficiënter als het gaat om het winnen van marktaandeel. Kortom: niet sex sells, maar creativity sells. En creativiteit – samen met data and technologie – is waar het ons bureau om draait.


Hieronder onze ‘prijslijst’ van 2019:


Cannes Lions

1x Brons (Industry Craft)

Jimmy Nelson Foundation – ‘Blink test’ in samenwerking met J. Walter Thompson India


The One Show

1x Gold Pencil
Jimmy Nelson Foundation – ‘Blink test’ in samenwerking met J. Walter Thompson India

2x Silver Pencil

Jimmy Nelson Foundation – ‘Blink test’ in samenwerking met J. Walter Thompson India

2x Bronze Pencil

Jimmy Nelson Foundation – ‘Blink test’ in samenwerking met J. Walter Thompson India

3x Merit

Jimmy Nelson Foundation – ‘Blink test’ in samenwerking met J. Walter Thompson India


ADCN

1x Brons (PR/Influencer) Opel – ‘Jade’ campagne

1x Brons (Strategie) Opel – ‘Jade’ campagne


SAN

1x SAN Accent Ziggo – ‘Neem je tv lekker mee, met Ziggo GO.’

1x SAN Accent Opel – ‘Jade’ campagne


Esprix

1x Zilver (Durables) Opel – ‘Jade’ campagne

1x Brons (Corporate & Employee experience) Opel – ‘Jade’ campagne

Naast deze awards stonden we maar liefst 17x op Cannes Lions shortlists. 13x met de ‘Blink’ campagne voor de Jimmy Nelson Foundation, 3x met ‘The Rembrandt Tutorials’ voor ING Nederland en 1x met ‘The Unbias Button’ voor ElaN Languages.


En last but not least: VodafoneZiggo is uitgeroepen tot ‘Brand of the year’ bij AMMA.

Geschreven door
  • J. Walter Thompson Amsterdam

Volgende artikel