Vorige: Volgende:
Campagne

Blink.

And they’re gone.
Lees meer
Campagne

Blink. And they’re gone.

Samen met Jimmy Nelson en JWT India roepen we de wereld op om de ogen te openen voor de bedreigde culturele diversiteit.

 

  • Jimmy Nelson

  • Campagne

  • Fotografie

  • Dec 2018

Uitdaging

In onze steeds kleiner wordende geglobaliseerde wereld van vandaag worden de ruwe randen van onze culturele diversiteit steeds vager. De culturele identiteit van talloze, inheemse volkeren dreigt te worden uitgewist door de snelle, moderne wereld van het internet. Hoe zorgen we ervoor dat deze culturele diversiteit gewaarborgd wordt?

Inspiratie

Elke reis opnieuw is fotograaf Jimmy Nelson getuige van de negatieve invloed van snelle veranderingen op onze planeet. Weten wie we zijn en waar we vandaan komen, wordt steeds belangrijker door de steeds vager wordende grens tussen mens, technologie, heden en verleden. Deze veranderingen gaan zo snel, dat de culturele identiteit van inheemse volkeren in een oogwenk verdwijnt.

Creatieve oplossing

Samen met Jimmy Nelson en JWT India roepen we de wereld op om de ogen te openen voor de bedreigde culturele diversiteit met een krachtige boodschap: 'BLINK. AND THEY’RE GONE'. In deze film tonen we een overweldigende verscheidenheid aan stammen van over de hele wereld, in een steeds sneller tempo naarmate de film vordert. Dit symboliseert hoeveel stammen in een oogwenk van deze aarde zullen verdwijnen.


Deze film was de start van een bredere campagne, waarin Jimmy Nelson samenwerkt met J. Walter Thompson om het bewustzijn van inheemse culturen te vergroten - en om trots en respect voor hun onvervangbare tradities te bevorderen. Doe mee aan onze strijd om de culturele diversiteit te behouden op www.jimmynelson.com/join.

Inspirerende groei

De missie van JWT en Nelson is om technologie - precies dat wat de culturele diversiteit van de wereld bedreigt – tegen zichzelf te gebruiken, om het begrip voor verschillende culturen te bevorderen. De ‘BLINK. AND THEY’RE GONE’ campagne heeft veel media-aandacht gegenereerd, een belangrijke stap in het vergroten van de zichtbaarheid van inheemse culturen. The Blink Test is 13 keer genomineerd bij Cannes Lions en heeft een Bronzen Leeuw in Industry Craft gewonnen. Evenals 1x Gold Pencil, 2x Silver Pencils en 2x Bronze Pencils bij The One Show.

Volgende project