Vorige: Volgende:
TV - Film

Robijn

Van specialist in fijne stoffen naar allesoverheersend wasmiddel.
Lees meer
TV - Film

Robijn

From fine fabric specialist to laundry domination.

Tien jaar geleden was Robijn een wasmiddel speciaal voor fijne stoffen. Een kleine speler in een markt die werd gedomineerd door Ariel van P&G. De grote vraag: Hoe kunnen we een merk dat helemaal om ‘zorg’ draait, laten groeien in een markt die helemaal om ‘schoon’ draait.

  • Robijn

  • TV - Film

  • Consumer Goods

  • Feb 2014

01.

Idee

We zijn begonnen vanuit de sterke merkattributen van Robijn: ‘zorg’ en ‘kleurbehoud’. En hebben deze vervolgens vertaald naar een emotionele benadering: extra zorg geven aan de dingen waar je van houdt. Gebruik makend van Bekende Nederlanders. Die altijd in het middelpunt van de aandacht staan en die er altijd goed uit moeten zien.

02.

Campagne

We hebben een serie commercials gemaakt die draaien om de levens van Bekende Nederlanders. We zijn bij ze thuis langsgegaan om te laten zien hoe ze voor hun favoriete kleding zorgen.

Robijn is nummer 1 wasmiddel van Nederland geworden. Het is het meest geliefde merk, en is elk van de afgelopen tien jaren gegroeid. Van 11,1% in 2005 tot 21,2% in 2015.

 

Volgende project