Vorige: Volgende:
Campagne

Taste the sun

Sol
Lees meer
Campagne

Taste the sun

Het maakt je gelukkiger als je de positieve energie van de zon omarmt.

  • Sol

  • Campagne

  • Alcoholhoudende drank

  • Nov 2018

Uitdaging

Sol bier, met zijn donkere en groffe merkidentiteit, had dringend behoefte aan een verandering. Hoe omhullen we Sol met energie, optimisme en een jeugdige kijk op het leven?

Inspiratie

Sol is het ultieme zonnige biertje. Het is fris. Het is licht. Het verhaal gaat dat Sol’s eerste brouwsel bier ooit is geraakt door een krachtige zonnestraal. Vandaar de naam ‘Sol’. We zijn teruggegaan naar dat licht. We hebben de zon omarmd en al het moois dat hiermee gepaard gaat.

Creatieve Oplossing

Taste the sun. Met deze regel creëerden we een film die de zon als een essentieel ingrediënt in het leven laat zien. Het eenvoudige inzicht, het feit dat mensen de neiging hebben om de zon achterna te gaan, werd een achtervolging door de stad voor het laatste beetje zonneschijn. Met een speciaal geschreven nummer dat een hit werd in de latin muziekwereld.


De campagne werd uitgerold in 2018/19, te beginnen met Chili, Puerto Rico, Colombia, Paraguay, via diverse kanalen: digitaal, TV, out-of-home, e-commerce en activaties. Vervolgens werd het wereldwijd gelanceerd, van Australië tot België, van Zuid-Afrika tot het Verenigd Koninkrijk.

Inspirerende groei

Sol bier heeft zijn licht gevonden en blijft positieve energie verspreiden over de hele wereld. Bovendien is het Mexicaanse bier het afgelopen jaar met dubbele cijfers gegroeid.

Volgende project