Vorige: Volgende:
Crossmedia

Man wordt winkelmateriaal

Ongebruikelijke woordvoerder kiest Media Markt.
Lees meer
Crossmedia

The Man in the Media Markt

Oké, het klinkt misschien een beetje gek: man raakt opgesloten in Media Markt en besluit dat hij nooit meer weg wil. Maar het vormt de basis van een succesvolle campagne die het retailmerk volop nieuw perspectief biedt. En voorlopig nog wel even z’n vruchten af blijft werpen.

Hoe herpositioneren we dit retailmerk – dat mensen kennen als schreeuwerig –  en geven we het een plek in het hart en de gedachten van mensen? En hoe geven we mensen meer redenen om onze winkels te bezoeken buiten promoties en lage prijzen om? Want in dat opzicht is het internet onverslaanbaar…

  • Media Markt

  • Crossmedia

  • Consumptiegoederen

  • Feb 2014

01.

Idee

Geef de winkels de eer die ze verdienen, door ze neer te zetten als experience centers.

We laten een man die zogenaamd in zijn lokale Media Markt is opgesloten besluiten dat hij voor altijd in de Media Markt wil blijven. Dag en nacht. Daarmee wordt hij woordvoerder  van de campagne en in één adem ambassadeur van het merk. 

02.

Campagne

In de verschillende uitingen beleeft onze man samen met het personeel en consumenten allerlei avonturen in z’n nieuwe woning: een vestiging van de Media Markt, de winkel waar het allemaal om draait. Alle verhalen hebben niet geheel toevallig te maken met het assortiment en verschillende promoties.

Na het begin van de campagne groeide het marktaandeel met 15,8% in een markt die 0,8% kromp. Verder namen belangrijke merkwaarden zoals ‘waar voor je geld’ en ‘experience’ toe met 25,7% en 9,1%.

03.

Films.

Security Camera

Pijler Prijs

Night at the Media Markt

“That’s my fried rice!!!” The man in the MediaMarkt (after a client bought the microwave he was using)
Volgende project